Poštovani direktori, uvažene direktorice,
Zavod za školstvo kontinuirano realizuje Program obuke za rukovodioce obrazovno-vaspitnih ustanova svih nivoa opšteg douniverzitetskog obrazovanja.
Podsjećamo da su u 2021. godini na čelo većine obrazovno-vaspitnih ustanova došli novi direktori/ce kada su realizovana savjetovanja u Zavodu za školstvo, ne obuke-moduli, kao prva podrška imenovanim direktorima/icama. Nakon toga je u martu 2022. otpočela realizacija Programa obuke koja obuhvata šest dvodnevnih modula - 96 sati obuke. Iako Opšti zakon o obrazovanju i vaspitanju propisuje da je Program obuke obavezan i da se realizuje u jednoj kalendarskoj godini, to u konkretnom slučaju nije bilo moguće sprovesti.
Od oktobra 2022. je intenzivirana obuka direktora/ica, a nakon sprovedene analize efikasnosti i dinamičnosti realizovanja obuka, obuke su počele da se izvode po regijama (Centralna, Južna i Sjeverna). Da bi se dostigao željeni kvalitet i ostvario ishod obuke, broj polaznika po grupi je morao biti ograničen. Zbog toga molimo buduće polaznike obuka da imaju razumijevanja za to kako se brojčano formiraju grupe unutar pojedine regije.
Kako je u prethodnom periodu najveći broj obuka obuhvatio rukovodioce vaspitno-obrazovnih ustanova iz Centralnog i Južnog regiona, u periodu pred nama, pažnju ćemo usmjeriti ka realizaciji dvodnevnih modula za direktore/ice iz sjevernih opština. Većina je pohađala modul Zakonodavstvo i administracija, a manji broj i module: Nastava/učenje i Obezbjeđivanje kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada o čemu u Zavodu postoji uredna evidencija.
Zbog zahtjevnih administrativnih i logističkih procedura o organizaciji obuka van Podgorice, u januaru i februaru nije bilo moguće organizovati obuke u sjevernim opštinama. Uskoro će se steći uslovi za nesmetanu realizaciju obuka van Podgorice, pa će, shodno tome, Zavod organizovati obuke upravo u Sjevernoj regiji. Molimo vas za razumijevanje navedenih okolnosti i napore Zavoda za školstvo da, u otežanim uslovima koji se prevashodno odnose na ispunjavanje zakonskih i administrativnih procedura, izvrši posao iz svoje nadležnosti, po ubrzanoj dinamici i u najkraćem periodu.
Program obuke od 1. februara ove godine vodi samostalna savjetnica I u Odsjeku za KPR gospođa Dragana Radunović sa kojom ćete, ne sumnjamo, ostvariti kvalitetnu saradnju. Od koleginice Radunović ćete dobijati pozivno pismo za obuke sa agendom.
Ovom prilikom ljubazno molimo direktore/ice obrazovno-vaspitnih ustanova iz Berana/Rožaja i Bijelog Polja koje imaju adekvatne prostorno-tehničke uslove da ponude domaćinstvo za održavanje obuke kako bismo obuke učinili dostupnijim za direktore/ice iz susjednih opština i izložili ih manjim troškovima. Ukoliko ne ostvarimo ovakvu vrstu saradnje, obuke ćemo organizovati u Zavodu za školstvo.
Pozivi na obuke-module ne odnose se na v.d. direktore/ice. Ukoliko se na listi pozvanih direktora/ica nalaze oni koji su već završili Program obuke u nekom ranijem periodu, dakle prije 2021. godine, molimo vas da o tome obavijestite organizatorku Radunović.
Napominjemo da je važno da svaki direktor/ice vodi svoju evidenciju koji je modul pohađao i kada.
Kontakt mejl je dragana.radunovic@zzs.edu.me
U nadi da ćete predstojeće obuke u najvećoj mjeri iskoristiti za osnaživanje svojih kompetencija u odgovornom i zahtjevnom zadatku rukovođenja ustanovom,
srdačno vas pozdravljamo i pozivamo na saradnju.